ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ

heading

Πολλοί γονείς – κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης – μας ρωτούν για τον τρόπο με τον οποίον κατανέμονται τα παιδιά στα γκρουπ, μ᾽ άλλα λόγια ενδιαφέρονται να μάθουν εάν υπάρχει κάποιο τεστ, μέσω του οποίου να αξιολογούνται τα παιδιά, ώστε να τοποθετούνται στα κατάλληλα τμήματα προετοιμασίας με βάση τη γνωστική τους επάρκεια.

Κανείς πιο μισητός, από αυτόν που λέει την αλήθεια – Πλάτων 

Πριν απαντήσει κάποιος στο ανωτέρω ερώτημα, θα ήταν κρίσιμο να απαντήσει ποια είναι η σκοπιμότητα μίας τέτοιας δοκιμασίας εν μέσω καλοκαιριού ή λίγες μέρες πριν αρχίσει το Σχολείο, μετά από τις καλοκαιρινές διακοπές, σε έναν τελείως καινούργιο χώρο και χωρίς καμία προσαρμογή.

Σε ποια ύλη θα εξεταστεί ο μαθητής; στην ύλη των προηγούμενων ετών του Δημοτικού Σχολείου; Στην ύλη της Ε’ Δημοτικού; Μα αυτή η ύλη δεν έχει σχέση με αυτήν που διδάσκεται για τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία…

Άρα, η δοκιμασία είναι για να ικανοποιήσουμε την ματαιοδοξία μας ή να επιβεβαιωθεί η δασκάλα του Σχολείου στην άποψή της ότι ο μαθητής είναι «αριστούχος»;

Ας απαντήσουμε λοιπόν… πρώτα απ᾽ όλα, σαφώς θα μπορούσαμε να υποβάλουμε έναν μαθητή σε μία δοκιμασία γνωστικής επάρκειας, η οποία περιλαμβάνει θέματα και ερωτήσεις από την ύλη που προετοιμάζονται οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού στο Φροντιστήριό μας (η οποία είναι η ύλη που διδάσκονται τα παιδιά στη ΣΤ’ Δημοτικού). Θα στοιχηματίζατε για το αποτέλεσμα;

Ένα τέτοιο τεστ είναι ικανό και δίκαιο να «αξιολογήσει» ενδεχομένως, αλλά και να εντάξει ένα παιδί σε τμήμα με άλλους μαθητές;

Και ας πούμε εντέλει αλήθειες… όταν ένας φροντιστηριακός οργανισμός κατανέμει σε 7μελή ή 8μελή τμήματα τους μαθητές του, σαφώς πρέπει επικοινωνιακά να «εξουδετερώσει» την αντίσταση και την επιφύλαξη του γονέα για το πλήθος των παιδιών μέσα στο τμήμα. Επομένως με μία «φωτοβολίδα» του τύπου «προχωρημένοι» και «μη προχωρημένοι» ή «δυνατοί» και «αδύναμοι» θεωρούν ότι κάμπτουν τις όποιες αμφιβολίες των γονέων… Αν μάλιστα το παιδί αποδώσει σχετικά καλά, τότε ο γονέας νιώθει «ευτυχισμένος»…. όμως ο γονέας γνωρίζει το βαθμό δυσκολίας του τεστ; Γνωρίζει πώς αποδίδεται ο χαρακτηρισμός «δυνατός» ή «αδύναμος» από το τεστ ή αρκείται σε πλαστές περγαμηνές;

Αγαπητοί γονείς, το άγχος σας είναι πλήρως κατανοητό και σεβαστό, όμως ο λόγος που έρχεται το παιδί σε Εμάς είναι η ίδια του η θέληση να πετύχει… έχει το κίνητρο, αλλά μπορεί να έχει κενά στην πληροφορία, στη γνώση.

Στο Φροντιστήριό μας, όλα τα παιδιά – εκτός αυτών που έχουν παρακολουθήσει την προετοιμασία της Ε’ Δημοτικού σε Εμάς – είναι το ίδιο! Στο Σχολείο μπορεί να είναι «άριστοι», σε Εμάς δεν είναι «άριστοι»… Άλλες οι ανάγκες του Σχολείου, άλλες οι δικές μας…

Ειδικά, όταν όλα τα παιδιά ξεκινούν πρακτικά την προσπάθειά τους από το μηδέν, σε ένα τμήμα 4 παιδιών, η αλήθεια αποκαλύπτεται πάντα μέσα στην τάξη… τον πρώτο μήνα, τον δεύτερο μήνα το παιδί αλληλεπιδρά και αντιδρά… και εμείς είμαστε εκεί για να επέμβουμε!

Άλλωστε, όλοι οι γονείς γνωρίζουμε τι αξίζει το παιδί μας, δεν περιμένουμε τον Έλεγχο Προόδου ή το τεστ γνωστικής επάρκειας. Μην εντυπωσιάζεστε λοιπόν από μεγάλα λόγια και «επικοινωνιακά» πυροτεχνήματα…

Αυτό που πρέπει να Σας ενδιαφέρει είναι η όρεξη και η βούληση του παιδιού να δουλέψει…όλα τα άλλα είναι δική μας δουλειά!