Πολλοί γονείς μας ρωτούν εάν υπάρχει κάποια διαδικασία, μέσω της οποίας τα παιδιά να αξιολογούνται, ώστε να τοποθετούνται στα κατάλληλα τμήματα προετοιμασίας με βάση τη δυναμική τους.
Η απάντηση είναι ότι ναι, υπάρχει. Πρόκειται για ένα διαγνωστικό τεστ γνωστικής επάρκειας, το οποίο περιλαμβάνει θέματα και ερωτήσεις από όλη την ύλη που έχει διδαχθεί το παιδί τα προηγούμενα χρόνια.
Είναι αρκετό ένα τεστ να καθορίσει την ένταξη του παιδιού σε ένα τμήμα;
Η απάντηση είναι βεβαίως ΟΧΙ! Κι αυτό διότι ο μαθητής καλείται λίγες μέρες πριν αρχίσει το Σχολείο να γράψει ένα τεστ σε έναν χώρο που βρίσκεται για πρώτη φορά ενδεχομένως, μόνος, απροετοίμαστος και μετά από τις καλοκαιρινές του διακοπές, ανέμελος και χωρίς προσαρμογή. Θα μπορούσαμε να στοιχηματίσουμε για το αποτέλεσμα…
Αν ο μαθητής απέδιδε καλά ή αντιθέτως απέδιδε μέτρια, πού θα τον εντάσσαμε; Στους «δυνατούς» ή στους «αδύναμους»;
Αγαπητοί γονείς, το άγχος σας είναι πλήρως κατανοητό και σεβαστό, όμως ο λόγος που έρχεται το παιδί σε Εμάς είναι η ίδια του η θέληση να πετύχει… έχει το κίνητρο, αλλά μπορεί να έχει κενά στην πληροφορία, στη γνώση. Εμείς δεν θέλουμε ούτε να «τσακίσουμε» την ψυχολογία ενός παιδιού που «διψάει» να μάθει και να πετύχει με μία ενδεχόμενη αποτυχία στο διαγνωστικό τεστ, ούτε όμως θέλουμε να του δώσουμε πλαστές περγαμηνές επιτυχίας, ειδικά από τη στιγμή που οι εξειδικευμένοι μας καθηγητές μπορούν να εντοπίσουν έγκαιρα την μαθησιακή κατάσταση του κάθε παιδιού και να εισηγηθούν για τυχόν αλλαγές. Η αλήθεια αποκαλύπτεται πάντα στην αρένα…στον πρώτο μήνα, το παιδί αλληλεπιδρά και αντιδρά… και εμείς είμαστε εκεί για να επέμβουμε!
Άλλωστε, όλοι οι γονείς γνωρίζουμε τι αξίζει το παιδί μας, δεν περιμένουμε τον Έλεγχο Προόδου ή το τεστ γνωστικής επάρκειας. Μην εντυπωσιάζεστε από μεγάλα λόγια… Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η όρεξη και η βούληση του παιδιού να δουλέψει…όλα τα άλλα είναι δική μας δουλειά!