Πολλοί από τους γονείς, μας ρωτούν εάν υπάρχει κάποια διαδικασία, μέσω της οποίας τα παιδιά να αξιολογούνται, ώστε να τοποθετούνται στα κατάλληλα τμήματα προετοιμασίας με βάση
τη δυναμική τους.
Η απάντηση είναι ΝΑΙ, υπάρχει. Πρόκειται για ένα διαγνωστικό τεστ γνωστικής επάρκειας, το οποίο περιλαμβάνει θέματα και ερωτήσεις από όλη την ύλη που έχει διδαχθεί το παιδί τα
προηγούμενα χρόνια.
Το ερώτημα όμως που πρέπει πρωτίστως να απαντηθεί είναι αν το τεστ αυτό αρκεί για να καθορίσει την ένταξη ενός παιδιού σε τμήμα δυναμικότητας.
Επειδή η απάντηση ΟΧΙ θα μπορούσε να θεωρηθεί δογματική, ενώ υπάρχουν γονείς που θα ήθελαν τη γραπτή δοκιμασία για τα παιδιά τους, τολμάμε να υποστηρίξουμε ότι το εν λόγω τεστ
μπορεί να οδηγήσει σε λάθος εκτιμήσεις! Κι αυτό διότι ο μαθητής καλείται λίγες μέρες πριν αρχίσει το Σχολείο να γράψει ένα τεστ σε έναν χώρο που βρίσκεται για πρώτη φορά
ενδεχομένως, μόνος, απροετοίμαστος και μετά από τις καλοκαιρινές του διακοπές, ανέμελος και χωρίς προσαρμογή. Και το σημαντικότερο: ο βαθμός δυσκολίας του τεστ να είναι
πραγματικά αντιπροσωπευτικός και κλιμακούμενος και να καλύπτεται η ύλη σε όλη της την έκταση. Θα μπορούσαμε να στοιχηματίσουμε για το αποτέλεσμα, χωρίς αυτό να σημαίνει
απαραίτητα ότι δεν θα υπάρξουν μαθητές «έτοιμοι» που θα ανταποκριθούν δεόντως… προδήλως υπάρχουν, αλλά είναι πολύ λίγοι και η ένταξη αυτών των παιδιών δεν είναι πρόβλημα..
Αντιθέτως, αν «πειράζαμε» την δυσκολία του τεστ, είτε προς τα πιο εύκολα, είτε προς τα πιο απαιτητικά θέματα, το αποτέλεσμα που θα προέκυπτε και στις δύο περιπτώσεις θα ήταν
αναμφίλεκτα ψευδές.
Αγαπητοί γονείς, όταν έρχεται στο Φροντιστήριο ένα παιδί που «διψάει» να μάθει και επιθυμεί να πετύχει, σε μία ενδεχόμενη αποτυχία στο διαγνωστικό τεστ, απογοητεύεται σφόδρα….
Στην αντίθετη περίπτωση, δίνουμε πλαστές περγαμηνές επιτυχίας...
Στο ΑΡΙΣΤΕΙΟΝ, δεν έχουμε αυτή την ανάγκη, καθώς οι εξειδικευμένοι καθηγητές μας μπορούν να εντοπίσουν έγκαιρα το μαθησιακό επίπεδο του κάθε μαθητή και να επέμβουν μεθοδικά και
διεξοδικά. Η αλήθεια αποκαλύπτεται πάντα στην αρένα… στον πρώτο μήνα, το παιδί αλληλεπιδρά και αντιδρά…και εμείς είμαστε εκεί για να διαγνώσουμε την αρρυθμία και να τη
διορθώσουμε!
Άλλωστε, όλοι οι γονείς γνωρίζουμε τι αξίζει το παιδί μας, δεν περιμένουμε τον Έλεγχο Προόδου ή το τεστ γνωστικής επάρκειας. Μην εντυπωσιάζεστε από μεγάλα λόγια… Αυτό που μας
ενδιαφέρει είναι η όρεξη και η βούληση του παιδιού να δουλέψει… όλα τα άλλα είναι δική μας δουλειά!